Reisestipend

Søknad om reisestipend for medlemmer ved Oslo universitetssykehus (OUS)

Søknadsfrist: 1. august 2024

Lokallaget Forskerforbundet ved Oslo universitetssykehus (FFOUS) lyser ut reisestipend årlig etter søknad fra medlemmer ved OUS.

Det kan søkes om stipend til deltagelse i faglige konferanser eller kurs som er relevant for arbeidet ved OUS. Stipend kan dekke utgifter i forbindelse med deltagelse opp til 10 000 kroner. Medlemmer som presenterer egne forskningsresultater vil bli prioritert. Konferanseprogram eller kursprogram må legges ved søknaden. Det er mulig å søke om støtte til både gjennomførte og fremtidige arrangementer i 2024.

Følgende skjema må benyttes ved søknad om reisestipend: Søknadsskjema

Søknad med vedlegg sendes til styreleder Linda Møllersen på epost: lmollers@ous-hf.no

Søknader som ikke er registrert korrekt vil bli avvist. Årsmøtet i 2024 har besluttet at det kan utdeles totalt 150.000 kroner i stipend for 2024. Styret ved FFOUS beslutter hvem som får stipend og søkere vil få svar på søknaden innen 1. september 2024.

Stipendet er personlig og søker må selv legge ut for utgiftene for å kunne bli refundert. De som får tildelt stipend får tilsendt link til regnskapssystemet Unit4. Kvitteringer for utlegg må registreres i Unit4 etter at deltagelse er gjennomført. Aktiviteten må ha vært gjennomført og regning registrert i Unit4 innen 01.12.2024.