Nordisk møte i Danmark

Denne uka er Forskerforbundet i Nyborg i Danmark på det årlige nordiske møtet mellom fagorganisasjoner i universitets- og høyskolesektoren.

Den norske delegasjonen på Nordisk møte i Nyborg, Danmark 1.-3. juni 2015

Den norske delegasjonen på Nordisk møte i Nyborg, Danmark 1.-3. juni 2015.Foto: Forskerforbundet

Temaer første dag sammenlignet status og utvikling i UH-sektoren mht. struktur, midlertidighet, rammevilkår og hvordan man opprettholder og utvikler den akademiske karriereveien.

Møtet fortsetter tirsdag med temaer som ekstern finansiering, midlertidige ansettelser, styring og ledelse ved universitetene. Onsdag avsluttes årets samling med blant annet diskusjoner om rekruttering til fagforeningene i fremtiden.

På de årlige nordiske møtene møter Forskerforbundet søsterorganisasjonene i Island, Danmark, Sverige og Finland. Arrangementet går på rundgang mellom landene.