Støtter årets TV-aksjon

– Jeg oppfordrer alle til å støtte årets TV-aksjon, og arbeidet for kreftsyke barn, sier Guro Lind. Forskerforbundet støtter tv-aksjonen med en krone for hvert medlem.

Annenhver dag får et barn i Norge kreft. Årets TV-aksjon går til Barnekreftforeningen og etablering av familiehus ved sykehus i fire norske byer. Her kan barn med alvorlig sykdom og familien deres skape gode stunder i en vond tid.

Forskerforbundets leder Guro Elisabeth Lind er selv kreftforsker. Hun oppfordrer alle til å støtte aksjonen, enten med penger eller ved å melde seg som bøssebærer.

– Kreft er en sykdom som rammer mange, også barn. Jeg har lenge forsket på tidlig oppdagelse av kreft, som kan gjøre at flere overlever sykdommen. Jeg vet at Barnekreftforeningen gjør en utrolig viktig jobb for dem som blir rammet, og oppfordrer alle medlemmer til å støtte TV-aksjonen, sier hun.

I år fyller TV-aksjonen 50 år. Forskerforbundet støtter årets TV-aksjon med en krone per medlem – i skrivende stund 26 224 kroner. Slik kan du støtte TV-aksjonen:

• Bli bøssebærer søndag 20. oktober via nettsiden tvaksjonen.no.
  • Vipps et beløp til 2133

Les mer om TV-aksjonen her https://tvaksjonen.no/aktuelt/arets-tv-aksjon-2024/