Frokostseminar om midlertidig og fast ansettelse i helsesektoren

ato:21. august 2018 kl 09:00 - 10:00
Sted: Forskerforbundets lokaler i Tullins gate 2, Oslo. Møterom Odin, 8. etasje.

Velkommen til frokostseminar med lansering av rapporten «Fast ansettelse som hovedregel. Beste praksis i norske forskningsinstitutter».

Utreder Jens Plahte ved Plahte Research & Consulting presenterer prosjektet «Aksjon for å redusere midlertidighet».

Prosjektrapporten «Fast ansettelse som hovedregel. Beste praksis i norske forskningsinstitutter» redegjør for omfanget av faste og midlertidige ansettelser ved Folkehelseinstituttet (FHI) og Oslo universitetssykehus (OUS).

Praksis ved andre forskningsinstitutter med betydelig ekstern og kortvarig finansiering er også undersøkt. I rapporten er ledelsen ved FHI og OUS, samt Forskerforbundets leder Petter Aaslestad, intervjuet.

Vel møtt!