Arrangementer

Forskerforbundet ved Oslo universitetssykehus har årlig arrangementer som er relevant for våre medlemmer.

Todagers digitalt kurs i retorikk og presentasjonsteknikk 12-13. oktober

På dette intensive todagerskurset vil du lære det grunnleggende innen retorikk og presentasjonsteknikk. Du vil få undervisning, gode tips og veiledning for å kunne nå frem med ditt budskap på en overbevisende og troverdig måte.

Kurset er basert på retorikkens prinsipper om talekunst og viser deg hvordan dette kan brukes i praksis. Deltakerne vil gå gjennom hva som skal til for å planlegge, bygge opp og holde en god presentasjon, både i møter, på små og store scener, og på nett. Kurset veksler mellom teori og praktiske øvelser. Du vil få mulighet til å øve på å holde en presentasjon / et innlegg begge dager, og du vil få personlige tilbakemeldinger og veiledning basert på disse.

Målet for kurset er at du skal bli tryggere, tydeligere og få større gjennomslagskraft, og kunne holde korte og fengende presentasjoner på nett.

Link til arrangementet: Webinar i retorikk og presentasjonsteknikk

Webinar om fast og midlertidig ansettelse 21. september

Hva sier egentlig lovverket om midlertidige ansettelser og hva betyr det at man har krav på fast ansettelse? Advokat Hildur N. Nilssen fra Forskerforbundet informerer om rettigheter til fast ansettelse, hvordan bestemmelse for midlertidig ansettelse skal praktiseres og overgang fra midlertidig til fast ansettelse. I tillegg kommer Jostein Moen, leder for samfunnskontakt ved forskningsinstituttet SINTEF, for å fortelle hvordan de ivaretar sine ansatte. Det vil bli mulighet til å stille spørsmål.

Link til arrangementet: Webinar om fast og midlertidig ansettelse

Nasjonal dag for kliniske ernæringsfysiologer 2. september

Kliniske ernæringsfysiologer (kef) er tilsluttet Forskerforbundet, og denne dagen settes fokus på ernæringsfaget og hva kef kan bidra med. Kef er autorisert helsepersonell kvalifisert til å utrede, diagnostisere, forebygge og behandle ernæringsrelaterte sykdommer og tilstander. Du finner informasjon ved sentrale kantineområder på Rikshospitalet og Ullevål den 2. september!

Mer om kliniske ernæringsfysiologer finnes på https://keff.no/

2019

WORKING IN NORWAY Rikshospitalet red auditorium Thursday November 14th at 3-5 pm. Pizza will be served.

Minikurs i overbevisende kommunikasjon:

Minikurs i praktisk retorikk og presentasjonsteknikk

Debattmøte om karriereveier for vitenskapelige ansatte:

Karriereveier for vitenskapelig ansatte

Lansering av rapport om midlertidighet:

Frokostseminar om midlertidig og fast ansettelse i helsevesenet

Debattmøte om usikkerhet i arbeidslivet:

Debattmøte: Usikkerhet i arbeidslivet

Debattmøte om opphavsrett og forskningsetikk:

Debattmøte: Opphavsrett og forskningsetikk

For kommende arrangementer ved Forskerforbundet sentralt:

Forskerforbundets kalender for kurs, møter og andre arrangementer.